Start i cíl: Hojsova Stráž
Mapy:
edice KČT č.64 Šumava Železnorudsko 1:50 000

Objekty:
Zelenský potok - divoké údolí s výskytem vydry říční
přírodní rezervace Kepelské mokřady - prameniště s výskytem orchidejovitých a čolka horského
Pancíř - rozhledna a restaurace ve 1214mnm

Občerstvení:
restaurace penzionu Loreta s venkovním posezením v Keplých na 36.km
restaurace v horské chatě Pancíř na 51.km

Shrnutí:
Trasa opět není nijak dlouhá. Platí však to samé co u trasy první. Bez slušného fyzického vybavení budete rádi, když trasu vůbec dokončíte, než abyste si jí pořádně užili. Je tu dost sjezdů kde potřebujete veškerou pozornost a jistotu. Hlavně ten poslední bude značně nebezpečný, pokud budete unavení a nebudete mít již dost sil na ovládání kola!! I s odpočinkem a obědem by vám mělo stačit 8h na absolvování celé etapy. Je zde více extrémních stoupání, které vám odčerpají daleko více sil, nežli u trasy první. Počítejte s tím při časovém rozvrhu vaší vyjížďky. Trasu má smysl absolvovat pouze za sucha. Po dešti zde bude jednak mnoho bláta, která vám znemožní vyjet zmíněná extrémní stoupání, jednak budou všechny sjezdy nebezpečnější, protože někdy je třeba před nenadálou překážkou brzdit naplno nebo jí přeskočit. To bude na kluzkém povrchu podstatně rizikovější záležitostí!!! Příroda, v níž se tu pohybujete, je nádherná a případné fotografie budou lepší za slunka, nežli při dešti.

Přesný popis trasy:
29.4.01´ Sjíždíte od chalupy dolů po hlavní silnici směr Nýrsko. V prudké pravé šikaně si dejte pozor na auta jedoucí zdola a dál držte asfalt. Moc to nerozjíždějte, protože po 150m budete uhýbat vpravo do stráně na zelenou značku. Stoupáte kolem ohrady pro dobytek a zahnete po zelené vlevo. Nyní padáte lesem po úzké pěšině s mnoha kameny. Po kilometrovém sjezdu přejíždíte Zelenský potok, za kterým vás čeká strmé stoupání po listím pokryté cestě. Uprostřed je překážka v podobě padlého stromu, jenž můžete objet vlevo břehem lesa. Spíše ale spadnete z kola. Je to skutečně příkré. Následuje levá zatáčka po skále, kde se stoupání stane méně náročným a vyjedete zde na cestu vedoucí loukami. Za stavením uhnete vlevo a stoupáte přímo vzhůru k lesu. Zelená vás vede těžařskou cestou s extrémním úhlem stoupání. Krev buší ve spáncích, plíce lapají po dechu a do lýtek vás chytají křeče. Pokud je sucho, tak to vyjet opravdu jde, ovšem je to opravdu "hustý"... Projíždíte, nebo tlačíte, menším porostem a dostáváte se na cestu vedoucí víceméně po vrstevnici. Tělo si trochu odpočine a vy se po 1,5km jízdy dostáváte k restauraci u Malého Prenetu. Máte za sebou první dnešní "tisícovku" a tak si můžete na dřevěných lavičkách před restaurací dát menší odpočinek, případně počkat na opozdilce. Je zde rozcestí, z něhož budete pokračovat po červené značce vlevo směr Děpoltice. První kilometr spadnete po asfaltu a poté červená uhne šikmo vpravo do lesa úzkou pěšinou. Adrenalin stoupá, pozor - po 250m červená opět uhne, tentokrát ostře vpravo. Můžete si skočit pár metrů a již nabíráte rychlost ve sjezdu lesní pěšinou s několika klopenkami a kameny. Dostávete se k šotolinové cestě, kterou přejedete a opět si můžete skočit asi 1m do hloubky. Jedete podél šotoliny a cestička na ní záhy vystoupá. padáte dolů a dostanete se na kamenitou cestu lemovanou křovím, po níž spadnete k silnici. Pozor je to v levé zatáčce, tak bacha na auta!!! Opustíte červenou a jedete vpravo po silnici po zelené značce. Do Děpoltic jste tak vlastně nedojeli, místo toho padáte po asfaltce do Městiště. Přejíždíte potok a nabíráte výškové metry v dalším stoupání. Začne lesní cestou, v závěru lesní asfaltka. Na rozcestí Suché studánky odbočíte vlevo na modrou značku. Stoupání pokračuje další 1,5km až na 930mnm. Polní cestou sjíždíte do Chřepic. Projíždíte obcí a držíte modrou. Polňačka má o něco lepší povrch a stále mírně padáte přes vesničku Bradné do Čachrova. Posledních párset metrů je po asfaltu a prudce dolů. Pozor vyjíždíte na hlavní silnici s již velkým provozem. Jedete vlevo a zhruba po 150m ostře vpravo. Modrá mírně padá údolím říčky Ostružná nyní po vedlejší silnici. Po cca 2,5km jízdy se před vámi otevírá les. těsně před ním však uhnete ze státovky vpravo a padáte po modré k říčce. Jste na rozcestí Rajský Mlýn, z něhož pokračujete po žluté značce přímo v dosavadním směru. Stoupáte po asfaltce lesem, posléze loukami do obce Zahrádka.